A SEO jelentése: keresőoptimalizálás
A SEO az angol Search Engine Optimization rövidítése, szó szerinti fordításban: „kereső motor optimalizálás” (vagyis keresőoptimalizálás).
A SEO célja
A SEO célja, hogy weboldalad a forgalom szempontjából legfontosabb 50-150 kulcsszóra előrébb kerüljön a Google organikus találati listán. Bár a világban vannak más kereső motorok is (Bing, Yahoo stb.) de Magyarországon ezeket olyan kis arányban használják, hogy nem érdemes rájuk keresőoptimalizálást végezni.
A SEO célja az úgynevezett organikus találatok javítása. A Google találati lista elején ugyanis fizetett hirdetések vannak (AdWords vagy újabban Ads hirdetések). Ezek nem „organikus” találatok. Az AdWords (Google Ads) más stratégiát és módszereket igényel, mint a keresőoptimalizálás.
A keresőoptimalizálás a 2012-es Google pingvin algoritmus frissítés óta olyan bonyolult lett, hogy SEO szakember nélkül lehetetlen eredmény elérni (néha még SEO szakértő segítségével is – ha túl nagy a konkurencia harc).
On-page és off-page SEO
Megkülönböztetjük a oldalon belül végzett SEO tevékenységet (On-page SEO) és az oldalon kívül végzettet (Off-page SEO).
Az On-page SEO feladatai:
- A honlap megfelelő (menü)szerkezetének kialakítása (kulcsszavak használata a menürendszerben)
- Tartalom írás, grafikák készítése, azok megfelelő formázása, elhelyezése a honlapon (kulcsszavak használata a tartalomban)
- Megfelelő Title tagok és Meta leírások készítése (kulcsszavak elhelyezése ezekben)
- A kulcsszavak megfelelő sűrűségi arányának kialakítása
- Technikai SEO (honap sebesség növelés, átlátható sablon kialakítás, képméret optimalizálás, átirányítások kialakítása, tört linkek megkeresése és megszüntetése, mobil kompatibilitás, SSL kapcsolat, morzsamenü, duplikált tartalmak megszüntetése stb.)
Az Off page SEO feladatai:
- Kulcsszó kutatás (felmérni, hogy milyen kulcsszavakkal keresik az emberek az adott termékeket és szolgáltatásokat).
- Prémium linképítés (a honlapodra mutató linkek számának növelése).
- Versenytárs elemzés (TF-IDF elemzések)
Miért nem elég egy SEO tanfolyam?
Egy SEO tanfolyamon a keresőoptimalizálás alapjait talán el tudják magyarázni, de ma már mind az off-page mind az on-page SEO esetében drága előfizetős szoftvereket használunk az elemzés (analízis) és a stratégiák kialakítására.
Google algoritmus változások
Mivel a Google 2016 óta egyre több mesterséges intelligencia alapú értékelést vezet be, a hangsúly a Google keresőnek való megfelelésről egyre inkább a vevők és ügyfelek igényeinek való megfelelésre tolódik el. Vagyis a cél a honlap felhasználói élmény fokozása. Ennek javulásával szinte automatikusan bekövetkezik a Google organikus találati listán a helyezés javulás.
2018-ban a Google már kéthavonta végzett jelentősebb változtatásokat az algoritmus mesterséges intelligencia részén, ami folyamatosan a régi módszerek átgondolására és átdolgozására adott okot.
Ezért vezettük be a 3 szintű SEO-t.
3 szintű SEO
A 3 szintű SEO lényege, hogy más módszereket alkalmazunk:
a, a Google organikus találati lista első 50 helyezésébe kerülésre
b, az első 20 közé kerülésre
c, az első 10-ben az első helyre kerülésre.
Nézzük ezeket részletesen:
a, a Google organikus találati lista első 50 helyezésébe kerülés
Az első, és legfontosabb lépés, hogy a kulcsszó kutatás által feltárt kifejezéseket egy menürendszerben helyezzük el. Ez adja a honlap szerkezetét. Ezután jön a különböző menüpontok szövegének megírása. Ha ez webáruház, akkor a menüpontok termékkategóriákat jelölnek, és ezekhez kell kategória leírásokat létrehozni.
Meglévő honlapnál ezután a technikai SEO következik, ahol ellenőrizzük a szoftver megfelelő működéseit és beállításait.