A keresőoptimalizálás, más néven SEO manapság felkapott téma. Ennek következtében rengeteg egymásnak ellentmondó információval találkozhatunk. Ember legyen a talpán, aki ezek közül el tudja dönteni, hogy melyik cikk vagy éppen melyik cég hiteles. Evvel a problémával küzdöttem én is, amikor elkezdtem beleásni magam a keresőoptimalizálás rejtelmeibe.
Sok tanulás és rengeteg tapasztalatgyűjtés után szeretném Veled is megosztani, hogyan szerezhet egy weboldal több látogatót Google büntetések nélkül!
Kezdjük az elején!
SEO jelentése
A SEO a Search Engine Optimization angol nyelvű kifejezés rövidítése. Magyarul úgy fordíthatnánk, hogy Keresőmotor optimalizálás, de a köztudatban mégis keresőoptimalizálásként terjedt el.
A szinonima szótár szerint az optimalizálás szó szinonimái a következők: tökéletesít, cizellál, finomít.
Ez alapján a SEO vagyis, a keresőoptimalizálás szó a következőt jelenti:
Egy weboldal finomítása, tökéletesítése aszerint, hogy a keresőben – vagyis a Google-ben* – bizonyos szavak és kifejezések (lehetőleg minél több) keresésekor jó helyen szerepeljen a weboldal a találati listán.
(* Magyarországon az internetezők 98%-a a Google-t használja keresésre.)
Keresőoptimalizálás alapjai, SEO alapok
Ha a keresőoptimalizálás egy csak és kizárólag technikai dolog lenne, akkor most itt különböző elemek kerülnének felsorolásra… DE!
Beszélhetünk title-ról, metaleírásról, heading-ekről és szép url-ekről – na meg még sok hangzatos, sokak számára minden bizonnyal érthetetlen kifejezésekről – ha egy nagyon fontos dolog nincs rendben a weboldallal. Evvel nem azt akarom mondani, hogy nem fontosak az előbb megnevezett elemek, csak azt, hogy van valami, ami még ezeknél is jóval fontosabb. Ez adja a keresőoptimalizálás alapját.
Keresőoptimalizálás, SEO optimalizálás célja
Azt azért rögtön megjegyzem, hogy a jó helyezés nem cél, csupán eszköz ahhoz, hogy értékes látogatókat szerezzünk a weboldalunkra. Hiába érkezik több száz vagy több ezer látogató a honlapunkra, ha utána nem tudjuk elérni üzleti célunkat (ami lehet pl. ajánlatkérés, vásárlás vagy éppen hírlevél feliratkozás).
keresőoptimalizálás
Tehát kijelenthetjük, hogy:
a keresőoptimalizálás célja, hogy hozzásegítsen kitűzött üzleti célunk eléréséhez.
A keresőoptimalizálás nem egyszeri feladat, hanem folyamatos munka, amit hétről hétre, hónapról hónapra rendszeresen el kell végezni!
Keresőoptimalizálás fontossága
Az, hogy honlapunk van, még nem jelenti azt, hogy arra bárki rá is talál. A weboldal tulajdonosok többsége azt várja el a weboldalától, hogy több vevőt, tehát több pénzt hozzon! Látogatók nélkül pedig nem lesz se több vevő, se több pénz!
A SEO keresőoptimalizálás az online marketing része. Segítségével – ha jól csináljuk – hosszú távon, releváns és értékes látogatókat szerezhetünk weboldalunkra, s mindezt költséghatékonyan tehetjük.
Ha egy cég az organikus találatok között szerepel, az bizalmat kelthet, mert sok felhasználó szívesebben kattint az organikus találatokra, a fizetett hirdetésekkel szemben.
(Organikus találatok = nem fizetett hirdetések a találati listán.
Fizetett hirdetés általában a legfelső 1-4 találat, melyet egy kis zöld hátterű HIRDETÉS felirat különböztet meg. Ezen kívül 2016 tavasza előtt a jobb oldalon találhattunk még hirdetéseket.)
Keresőoptimalizálás módjai
Ha szeretnél tájékozódni a SEO-ról, akkor látogass el a keresőoptimalizálás témájú cikkekhez
Ha szeretnéd szakemberre bízni weboldalad keresőoptimalizálását, nézd meg havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatásomat.
Ha szeretnél Te magad profin SEO-zni, akkor jelentkezz mentorom és kollégám, Szilágyi Balázs online SEO képzésére és tudj meg mindent a keresőoptimalizálásról az otthonod/irodád kényelméből!