Elmondható, hogy a digitális piac folyamatosan bővül, ezzel együtt pedig a konkurenciák száma is. A verseny kiélezett, és mindenki piacvezető akar lenni a saját területén, Elsőként azt szükséges meghatározni, hogy mely célokat szeretnénk elérni és milyen eszközökkel.
A SEO nem csak kulcsszavak és szövegek összessége, így ezt feltételezni nem szabad.
Keresőoptimalizálás a gyakorlatban lépései közé tartoznak a közösségi média és kommunikációs csatornák is. A közösségi média és ezen belül a YouTube, Pinterest, Facebook, keresőoptimalizálásáról olvashatsz bővebben ebben a cikkben.
Keresőoptimalizálás a gyakorlatban és a közösségi média viszonya
ez egy külső jel
képes megmondani, hogy mások is jónak tartanak – e
legkevésbé manipulálható SEO jel
Ott regisztrálj ahol minimum havonta tudsz frissíteni és visszamutató linkeket készíteni.Amennyire tudod a márkanevedre optimalizáld ezen oldalakat.Ha nem használtad még az adott csatornát akkor legalább az alapok legyenek rendben.
kép
bemutatkozó szöveg
1 -2 bejegyzés
Tartalom elkészítése
keresőoptimalizálás a gyakorlatban
keresőoptimalizálás a gyakorlatban – közösségi média
stratégia piacfelmérés
mire van igény
mi az emberek problémája
mire várnak megoldást
erre lehet kialakítani akár terméket akár szolgáltatást
a piacfelmérésben kapott adatokra építve kommunikáljunk
A keresőoptimalizált tartalom készítése egy másik cikkemben található
kommunikációs csatorna választása melyet belinkelünk a weboldalunkba
Ezen csatornák választásánál figyelembe kell venni, hogy desktopra vagy mobilra van optimalizálva a honlapunk.A legtöbb honlap ma már responsive típusúak.
Ez annyit tesz, hogy minden képernyő méreten megfelelően néz ki az oldalunk.
A következő fejezetben bemutatom milyen arányban használják az emberek a desktop vagy mobil oldalakat a Google szerint.Ezt is figyelembe véve tudod alkalmazni a keresőoptimalizálás lépéseit a gyakorlatban.
Google és a keresőoptimalizálás gyakorlatban
A keresésből 65-en fognak valamilyen organikus találatra kattintani. Míg mobilon 100-ból csak 40-en. A maradék 60 kattintásból 2-3 megy fizetett hirdetésre, a többi viszont kattintás nélküli keresésben végződik.
Tehát a teljes átkattintási arány desktopon több mint 50%-kal magasabb mint mobilon.
A keresőoptimalizáláshoz szorosan kapcsolódó kifejezésekre desktopon kerestek a látogatók, míg az inkább szórakozáshoz kötődő kifejezéseket mobilon keresték az olvasók.
Ennyi kitérő után lássuk gyakorlatban a közösségi média keresőoptimalizálását röviden.
Közösségi csatornák és keresőoptimalizálás a gyakorlatban
Kommunikációs csatornákat a mai világban szinte tilos kihagyni mert mindenki számára elérhető.
Ezek lehetnek:
YouTube
Kevesebb vállalkozó van rajta
Fiatalabb korosztályt lehet elérni vele
90% női követő, 10% férfi
Inkább angol anyanyelvű
Szakmai weboldal, szakértőként kell szerepelni rajta
Indulásnál egyet válassz ahol a célpiacod van.Bármilyen cikk vagy csatorna létrehozásánál a titok, a rendszeresség és elegendő sok kommunikáció.
A következő fejezetben a Facebook keresőoptimalizálás beállításait mutatom be röviden.
Keresőoptimalizálás a gyakorlatban Facebookkal
Legyen célod a Facebook használatával. Pl lájkoltatás, hozzászólás, interakció. A legfontosabb, hogy tesztelj.
milyen típusú posztok jönnek be (kép, szöveg, stb)
milyen típusú képeket szeretnek az emberek
milyen szöveg milyen stílusú
legyenek e ikonok, képek
hosszú vagy rövid szöveggel legyenek a posztok
mikor érdemes posztolni
posztolt kép mérete legyen 1280 x 762
A már posztolt linket vagy képet a Facebook sharing debugger programmal tudod javítani.
A következő fejezetben a YouTube keresőoptimalizálását mutatom be a gyakorlatban.
YouTube keresőoptimalizálás a gyakorlatban
Amikor a SEO és az ezzel kapcsolatos folyamatok kerülnek terítékre, sokszor fogalomzavar övezi ezt a területet. Manapság a SEO, azaz a keresőoptimalizálás a gyakorlatban, egy sikeres vállalkozás marketing stratégiájának egyik fontos eleme.
Sokszor tartják valamiféle túlértékelt, felkapott trendnek.A vállalkozások típusa és száma napról napra növekszik.
Ehhez hozzá tartozik a videó készítés felvétel folyamata is.
A legnagyobb tévedés YouTube csatorna építésével kapcsolatban. A feliratkozók hozzák a megtekintéseket. Ez nem igaz. Nem a feliratkozók lesznek az elsődleges látogatói forrás.
Youtube keresőoptimalizálása a gyakorlatban
YouTube keresőoptimalizálása gyakorlatban
nem mindenkit kell a videókkal elérni hanem a célpiacot
az a legjobb videó amelyik a legtöbb nézési időt generálja
saját csatornán belül tudod kategóriákra bontani a videóidat
akár Google fiókoddal belépve is tudod szerkeszteni a csatornádat
3 alapvető videó formátumot különböztetünk meg a keresőoptimalizálás szemszögéből.Ezek lehetnek:
egykamerás felvétel
kevés vagy egyáltalán nem igényel utómunkálatot
képernyő videók
képernyőfelvétel vagy diavetítés. utómunkálatot igényel
felépített videó
szakmai tevékenységet igényel
Az egyik típust választva állandóságot biztosítunk a felhasználóknak.
4 fő látogatószerző forrása van ennek a rendszernek.Mind a 4 típus különböző fajtájú videót igényel.Ezek lehetnek:
Youtube keresőoptimalizálás a gyakorlatban - kulcsszavak
keresőoptimalizálás a gyakorlatban – kulcsszavak
YouTube kereső
kimondottan YouTube keresőoptimalizálásra való
javasolt videók, javasolt videók melyre nem vagy feliratkozva
A javaslatok között jelenjen meg és így próbálunk nézőket szerezni. Legyen tisztában vele egy új látogató, hogy hová került mi ez a csatorna.
valakivel közös videót készítesz és egymás csatornáit ajánljátok
a meglévő feliratkozókhoz kommunikálunk
fizetett reklám
fizetett videó hirdetés
youtube keresőoptimalizálás a gyakorlatban
YouTube keresőoptimalizálás a gyakorlatban
YouTube videók feltöltéséhez javaslatok
keresőoptimalizálás a gyakorlatban a video adatait is tartalmazza
a keresőoptimalizálás gyakorlati lépése a kulcsszó elemzés
youtube kártya fontos keresőoptimalizás a gyakorlatban lépés
YouTube kártya fontos keresőoptimalizáló gyakorlati lépés
cím
Legyen bulváros amennyire csak lehetséges.Legyen benne a kulcsszó + kattintásra ösztönző szó.Ez nagyon fontos a keresőoptimalizálás gyakorlati lépései között.
leírás
Semmi extra + linket is bele rakhatsz.Legyen benne a kulcsszó és legyen érdeklődést felkeltő.
címkék
Nagyon fontos elem. A videó témájához tartozó és el is hangzik benne. Akár 16 – 18 címkét is adhatsz a videóhoz. Legyen benne a kulcsszó és annak minden változata.
lejátszási listák
index kép
Nagyon sok múlik rajta Legyen figyelemfelkeltő és bulváros egy picit.Felirattal is jól működik.
záró képernyő
alapból 20 másodperc van beállítva
kártyák
pl kiválaszthatod, hogy a videó mely másodpercében jelenjen meg
Összefoglalva mi kell a YouTube – nak
interakció gomb használata fontos keresőoptimalizálás gyakorlati lépéseihez
interakció gomb fontos a keresőoptimalizálás lépésinél
nézettséggel eltöltött idő
reakció like, dislike (kedvelő, elutasító)gomb megnyomása
hozzászólás
feliratkozás
egy videó egy gondolat
érdeklődés fenntartása
Vagy a nézési időt vagy a reakciót kell növelni.Rendszeres feltöltés jobb kommunikáció a feliratkozókkal.
A következőkben az Instagram keresőoptimalizálásáról lesz szó gyakorlatban.
Keresőoptimalizálás a gyakorlatban Instagram posztokkal
Napi 2- 3 posztolással minimum számolnod kell. Ez alatt nem ajánlom, hogy elkezd.A látványra nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni.
Személyes képek használata ajánlott.Képek, termékek, idézetek nagyon szépnek és látványosnak kell lenniük. Kettős keresztet kell használni amit az Instagram a feltöltésnél felajánl.
kettős kereszt a keresőoptimalizálás gyakorlati lépéseihez
kettős kereszt a keresőoptimalizáláshoz
A következő fejezetben a Pinterest keresőoptimalizálásáról olvashatsz.
Pinterest keresőoptimalizálása a gyakorlatban
Kik és hogyan használják? Bemutatom a pinterest alap keresőoptimalizálás szabályait.
Elsősorban nők használják. Könyvjelzőként használják, úgy mentik el a képeket a weboldal könyvjelzőjébe.
Kettő fontos dolgot kell megoldani ezen a felületen
rendszeresen kell posztolni
keresés
pinterestkulcsszo
pinterest keresőoptimalizálása gyakorlatban
Hogy mit és hogyan kell posztolni azt itt röviden leírom.
Kapsz egy piacfelmérést arról, hogy mi érdekli azokat a személyeket akik a te fiókodat (képeidet) nézegetik. Ezzel az információval tudsz esetleg cikket írni a weboldaladra a képpel együtt. Majd a képet linkelni a pinterestbe.
Keresés
A keresésekre kell tudni megjelenni. Több interakciót kell kiváltani a felhasználóból. így jó eséllyel megjelenik a te képed a felhasználó idővonalán.
A leírás hasonló legyen mint a weboldalak meta leírás tulajdonságai.
Egy táblába 10 – 15 képet tegyél bele. Egy kép mehet több táblába is. Ha esetleg nincs képed a pixabay – ről tudsz ingyen letölteni.
Képfeltöltés folyamata:
A képfeltöltés folyamata, hogy először töltsd fel a képet a weboldalra majd linkeld be a pinterestbe.
A pinteresten jobban megosztják a hosszúkás 1100×785 méretű képeket.