seo agency

Google Seo Keresőoptimalizálás Budapest

Google Seo Keresőoptimalizálás Budapest

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kezdőknek

5. rész

2020. szeptember 28. - Jozsef.Nemeth
  1. On- page SEO, Tartalomoptimalizálás

A keresőoptimalizálás legfőbb szempontja, hogy az adott honlapon olyan tartalom legyen, ami megfelel a keresésekre. Minőségi, jó tartalomra van szükség és semmi másra. Ez azt jelenti, hogy egy- egy aloldal kizárólag egy témát fogjon közre, azt járja körbe a legtöbb aspektusból. Ne akarj csapongva több irányba is haladni, maradj mindig az adott releváns tartalomnál, hiszen erre van keresés, erre kíváncsi az odaérkező látogató, ha nem ezt kapja, hamarosan tovább áll. A megjelentetni kívánt tartalmat a  SEO szövegírás szempontjai alapján írd meg, ezzel megkönnyítve a keresőrobotok munkáját, de a látogató számára is adja meg a felhasználói élményt.

 

SEO szövegírás

A keresőoptimalizált tartalom megírása során több olyan szempont van, amit ha követsz, könnyedén megelőzheted azokat a konkurens cégeket, akik ugyan írnak tartalmat, de nem követik a tartalomoptimalizálás ismérveit. Nem elég egy szöveget “csak” megírni, azt formázni, keresőoptimalizálni szükséges a keresőkre.

 

Kulcsszavak kiválasztása

Kulcsszavak kiválasztása az egyik legfontosabb feladat a SEO során.Nem régiben az egyik új ügyfelem egy remek cikket küldött át véleményezésre. Teljesen rendbe lett volna, ha…. Megkérdeztem tőle, vajon mi itt a kulcsszó? Milyen keresésre szeretné, ha a kereső felhozná a cikket? Nézett értetlenül, erre nem is gondolt. Összességében valóban jó cikk volt, de nem volt benne semmi olyan megfogható, amire  a kereső releváns találatként felhozhatta volna.

 

A  legfontosabb tehát, hogy a tartalom megírása előtt keressünk egy olyan kulcsszót, amire valóban van keresés. Ez lesz az összekötő kapocs közted és a látogató között. A látogató kulcsszavakra, keresési kifejezésekre keres, és ha releváns keresőoptimalizált tartalommal rendelkezel, Téged talál meg.

 

Könnyen beleeshetünk egy másik hibába is, ha olyan kulcsszóra írunk cikket, amit jónak gondolunk, de nem nézünk utána, pedig ha megtennénk, kiderülhetne, hogy nincs is rá keresés. Ekkor megint csak feleslegesen dolgoztunk, hiszen írtunk, írtunk, de az általunk jónak ítélt kulcsszóra még nem volt kíváncsi senki sem.

 

A SEO szövegírás legelső lépése tehát a kulcsszó kutatás, ehhez további segítséget kaphatsz, ha elolvasol néhány régebbi cikkemet, a kulcsszavak szerepéről, fontosságáról.

 

 

 

Tartalom keresőoptimalizálása

A tartalom optimalizálása során több olyan szempontot ismertetek, amit nem árt figyelembe venni, hogy a keresőoptimalizálás megfelelően legyen elvégezve a szövegírás során. A tejesség igénye nélkül a fontosabb elemeket említem meg, ha ezeket betartod, már sokkal többet tettél, mint azok a weboldal tulajdonosok, akik ezek híján pusztán tartalmat fejlesztenek.

 

Meta title ( az aloldal címe): A technikai rész elején már szó volt a meta title szerepéről és főbb ismérveiről, ugyanez érvényes  itt is.

 

Meta description (meta leírás): Szintén ismertettem már fentebb, a szövegírás során is alkalmazandó minden esetben.

 

Meta keywords (meta kulcsszó): Nem kötelező megadni, de hasznos bizonyos elemző szoftverek használata során.

 

A szöveg hossza: Eltérőek a vélemények ezzel kapcsolatosan. Ha rövid a szöveg, akkor kevés benne az információ, a hasznos tartalom. Mások szerint ha hosszú, könnyen elveszhet benne a lényeg. Nemzetközileg elfogadott szabály, hogy a szöveg hossza a minimum 300 szót érje el. Statisztikai adatok viszont azt mutatják, hogy a hosszabb szövegek jobban teljesítenek a keresőkben, a témát jobban körbejárva, részletesebb tájékoztatást nyújtó írásokat találhatunk a legjobb helyezéseket megnézve.

 

A megírt szöveget bontsuk részekre, rövid bekezdésekre, legyen szellősebb, átláthatóbb szerkezete.

 

Headingek

 

A tartalmat, főként a hosszabbakat tagoljuk, hogy a felhasználói élményt javítsuk a látogatók számára. A headingek alkalmazásával a Google keresőrobotjainak is segítséget nyújtunk, mi a fontossági sorrend az aloldalon. A headingek h1- h6- ig használatosak.

 

h1 jelőléssel mindig az aloldal címét jelöljük. A további h2- h6 jelölést a hierarchiának megfelelően alkalmazzuk. h2 lehet nagyobb fejezet részek jelölése, h3 ezen belül a kisebb részek jelölése stb. Ezekben aztán könnyedén elhelyezhetjük aloldalunk kulcsszavát, jelezve fontosságát.

 

Fontos, hogy a h1 heading jelölés minden aloldalon kizárólag egyszer legyen alkalmazva és az aloldal címe legyen.

 

A headingek használatával nagyban megkönnyíthető a látogatók szkennelt olvasási szokása, könnyedén megtalálja a főbb mondanivalót és a benne lévő részleteket.

 

 

 

SEO szövegírás, tartalomfejlesztés banner

 

Kiemelések, vastag és dőlt szövegrészek

 

A headingek használata mellett további olvasási segítség a szöveg vastagítása, dőlt betűs rész, vagy a felsorolás. Ez szintén segít kiemelni a tartalom lényegét, ha valaki csak átpörgeti a tartalmat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://googleseokeresooptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr8916218272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása