Betöltési sebesség
A weboldal betöltési sebessége is kiemelkedő fontossággal bír az online jelenlét során. Ha oldalad lassan tölt be, a látogatók elunják és keresnek egy másik honlapot, ahol gyorsabban jutnak információkhoz. A honlap betöltési sebességét a Google hivatalos mérőeszközén magad is megmérheted és a jelzett hibákat javítva, gyorsabb betöltési sebességet érhetsz el, ami javítja a helyezéseidet. A Google mérőeszközét itt találod: Page Speed Insight
A Google hivatalos mérőeszközének használatakor a HonlapSEO eredményei a következőek:
Asztali eszköz esetén az optimalizálás.
Asztali eszköz optimalizálása 88 pont
Mobil eszköz betöltés optimalizálás
Mobil eszköz optimalizálása 80 pont
Ugyan ezt egy másik mérőeszközzel is megvizsgálhatunk: GTmetrix
A HonlapSEO oldal itt is nagyon jó eredményekkel rendelkezik:
GT metrix méréseredmény.
Az ite.hu oldalán olvashatsz egy cikket, melyben arról ír, hogy : Új algoritmus jelentett be a Google, amely kizárólag a mobil keresések esetén él majd. A Google házon belül a „Speed Update”, azaz „Sebesség frissítés” nevet adta neki. Ez alapján kijelenthetjük, hogy egyre fontosabb rangsorolási tényező lesz a webhely betöltési sebessége is.
Mobilos használhatóság
2017- ben kiemelt szerephez jutott a mobilos használhatóság. Mára már a felhasználók jelentős része már mobiltelefonokon, táblagépeken böngészík, ha ezeken az eszközökön hibásan jelenik meg a honlap, a helyezéseid romlani fognak. Ma már a legtöbb sablon tudja ezt, de ha régebbi sablonod van, vagy egyedi fejlesztésű honlapod, mindenképpen ellenőrizd, hogy megfelel- e a mobilbarát jellegnek. Mobilbarát teszt vizsgáló eszköz a linkre kattintva ellenőrizheted honlapod.
Belső duplikáció, dupla tartalom
A Google nem szereti sem a duplikációt, sem a másolt tartalmat. Nincs is szükség rá, ha egyszer már valahol megtalálható, vajon minek ismét? A nagyobb mennyiségű duplikáció esetenként még büntetést is vonhat maga után. Hol fordulhat elő duplikáció?
Figyeljünk arra, hogy az indexeltetés során a csak a fő és egyedi oldalakat indexeltessük. Ezek lehetnek aloldalak, cikkek (bejegyzések), kategóriák. A címke oldalak azonban már könnyedén duplikációt okozhatnak, ezért ezeket ne indexeltessük. További duplikáció lehet még az archívumban a szerző és idő tartalma. Webáruház esetén a név szerint növekvő, csökkenő sorrendbe rendezett termékek, méretek és színvariációk. Ezek tartalma ugyanaz, mégis a kereső számára külön aloldalként jelenik meg.