A keresőoptimalizálás 3 fő alappillére
A keresőoptimalizálást 3 fő területre osztják a szakemberek. Ezek a technikai SEO, a tartalmi vagy On-page SEO és a Off-page SEO vagyis a linképítés. Ezek együttes hatására kerül a honlap egyre jobb helyezésekre. Külön- külön alkalmazásukkal egymást nem helyettesíthetőek, együttes alkalmazásuk során azonban látványos eredményeket okoznak.
- Technikai SEO
A technikai SEO a keresőoptimalizálás azon része, amelyet a honlapon végzünk. Ez nagyon sok tényezőt foglal magában, ezekből a leglényegesebbeket emelném ki, amire ha odafigyelünk, már is egy nagy lépést tettünk a honlap rendbetétele során.
Stratégia felállítása, miről szól a honlap?
A Google kifinomult algoritmusai ma már tökéletesen megértik a honlap tartalmát. E szerint a tartalom szerint alakulnak a helyezések. Ha egy honlap össze- vissza kusza tartalommal rendelkezik, ezzel a látogatót és a keresőrobotokat is összezavarják. A látogatók azonnal elkattint, ha nem azt találja a honlapon, amit keresett, ezzel csökkentve a honlapon eltöltött időt. A keresőrobotok is választás elé kerülnek, melyik keresésre is releváns a honlap.
Sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy többféle tevékenységet folytat és mindezt egy honlapon jeleníti meg, bár a tevékenységek még csak “rokonságban” sem állnak egymással. Ez bizony egy hátrány a Google szemében, célravezetőbb volna szétbontani a tevékenységeket és külön- külön honlapot készíteni számukra.
Nagyon sok honlapon tapasztalom azt is, hogy a cég önmagát méltatja hosszú leírással, büszke a múltjára, az elért eredményeire és ezt taglalja. Nézzük ezt meg a látogató szemével aki a honlapra érkezett. Biztosan átfutja, de nem ezért érkezett, valamire választ vár, megoldást keres egy problémára. Ennek fényében gondoljuk át és tegyük fel a kérdést: Mi és mi az amit hasznosnak talál a látogató a honlapon? Miben lesz a segítségére? Milyen megoldást nyújt neki a honlap tartalma?
Technikai beállítások a keresőoptimalizálás során
HTML title: Az aloldal címét jelenti, de ez nem minden esetben azonos a címmel, amit az aloldal címében látsz. Figyelni kell a beállításoknál arra, hogy minden aloldal esetén más legyen, egyedi.
A megfelelő title hossza 70 karakter és lehetőleg tartalmazza a kulcsszót az elején, ragozatlan alakban. A title után javasolt a márkanév, cégnév feltüntetése. A jó title figyelemfelkeltő, és nagyvonalakban leírja,miről szól az aloldal.
Keresőoptimalizálás - Title
HTML meta description: A meta description vagy más néven meta leírás szintén nagyon fontos keresőoptimalizálási szempont, sajnos sok helyen nincs is kitöltve, ezért a Google tölti ki a szerinte megfelelő leírást. Lehet ez is egy megoldás, hogy rábízzuk a Google- re, de sok esetben nem pont a megfelelő leírás jelenik meg.
A meta description cca.150-155 karakter hosszúságú lehet. Érdemes kísérletezni az ide írt szöveggel, hogy figyelemfelkeltőbb, kattintásra csábítóbb legyen.
A meta leírás egyébként magán a honlapon nem található meg, de a keresőkben megjeleníti a Google:
Keresőoptimalizálás -Meta description leírás
Nice URL (szép URL):
Biztosan találkoztál már Te is a következő, nem megfelelő URL- el, miközben egy honlapot nézegetsz:
http://valakihonlapja.hu/index.php?q=123
Ez bizony valóban nem szép URL. Ezt sem a Google, sem a látogatók tartják szép URL- nek. Ráadásul a látogatók számára megjegyezhetetlen, így alkalomadtán vissza sem találnak majd ide. Milyen a szép URL? Pl. ilyen:
A látogatók számára könnyen megjegyezhető, értelmes szavakból áll. A honlap optimalizálása szempontjából fontos és a Google is szereti, ha megjelenik benne a kulcsszó. Ha WordPress honlapod van, az admin felületen beállíthatod, hogy minden esetben “nice URL”- ként jelenjen meg.
Beállítások > Közvetlen hivatkozások menüpont
Keresőoptimalizálás- Nice URL
Keresőoptimalizálás- Nice URL beállítás
Webhelytérkép: Készíts egy xml fájba egy honlaptérképet. Ez nem azonos azzal a honlaptérképpel, amit a látogató lát, ha a honlapon nézelődik. Ez egy olyan technikai fájl, ami a keresők segítségére szolgál, kilistázza a feltérképezendő oldalakat. A kész webhelytérképet ezután küld el a Google, Bing stb részére.