Az online marketing legfontosabb eszközei
Rengeteg különböző online marketing módszer és eszköz létezik (vírusmarketing, közösségi média marketing, internetes PR-cikkek, stb.), itt most csak a szerintem legfontosabbakra koncentrálok.
Saját weboldal
A saját weboldal olyan a többi online marketing eszköz számára, mint a háznak a stabil alapzat. A honlapunk tartalma adja a keresőoptimalizálás nyersanyagát, ide mutatnak a fizetett hirdetések, itt tudunk címeket gyűjteni az email marketinghez. Egyetlen felületen fog össze mindent, amit el akarunk mondani magunkról és a vállalkozásunkról az interneten.
Legelőször talán arról írnék, miért is született meg a Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kezdőknek című cikkem. Az elmúlt időszakban már napi szinten kapok olyan irányú érdeklődést vagy felkérést, hogy a vállalkozás honlapját segítsem előre a keresőkben. A kapcsolatfelvétel során azonban sajnos azt tapasztalom, hogy ezek a megkeresések nagyobb százalékában még mindig nem tudják a megbízók, mi is valójában az a munka, amit a SEO szakemberek végeznek. Miért elengedhetetlen fontosságú, hogy egy vállalkozás számára a honlap is profi módon legyen jelen a keresőkben.
Igaz, az már egy nagyon jó jel, hogy egyre többen rájönnek, hogy nem elég jelen lenni az interneten, nem elég, ha van egy “csili-vili” honlap, annak jól is kell teljesítenie, hogy a látogatók megtalálják, hogy barátunk a Google is szeresse és a kiadott keresési találatok között szerepeltesse. Ettől függetlenül azonban még mindig sokan azt gondolják, hogy a keresőoptimalizálás valami varázslathoz hasonló dolog lehet, meglendítjük a varázspálcát és már kész is, nem kíván komolyabb munkálatokat a honlapon, ez által biztosan minimális költségekkel is járhat.
Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kezdőknek cikkemben valóban lépésről lépésre haladok, hasznos összefoglaló lehet minden vállalkozás számára, hogy megértse minden online vállalkozás, rendkívül összetett feladat rendbe tenni akár egy már meglévő honlapot, akár egy éppen elkészült honlap tartalmát. Sorvezető lehet olyan vállalkozások számára, akik hajlandóságot mutatnak, hogy saját honlapjukat, annak hibáit javítsák. Írásom azonban nem a teljesség igényével íródott, nem helyettesíti a SEO szakemberek szaktudását, amely egy folyamatos tanulás az állandóan változó Google algoritmusok tanulmányozása, a trendek és a statisztikák elemzésének követése.