A SEO, azaz a keresőoptimalizálás értelme
Ahogyan az már mindenki számára egyértelmű, a találati listán található pozíció megváltoztatására nem lehet senkinek sem hatása, amely állítást nem lehet megkérdőjelezni. A rangsorolási tényezőket, valamint az oldalt érintő körülményeket a keresőoptimalizálás segítségével. Pontosan ezért az egyik leghatékonyabb online marketing szolgáltatásnak is mondható a SEO.
Egy weboldal esetében tökéletes megoldást nyújthat a SEO, amely a Search Engine Optimization kifejezés rövidítése. A keresőoptimalizálás Budapesten és szerte a világban egy olyan népszerű folyamatá nőtte ki magát, amely meglehetősen széleskörű látásmódot igényel, ugyanis úgymond a keresőoldal kedvében próbálunk járni a folyamat során, tehát igyekszünk a SEO által azokat a feltételeket létrehozni, amelyek összhangban vannak a Google irányelveivel.
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás három fő szempontja:
– Technikai feltételek: Főleg arról szólnak, hogy a weboldalunkat pontosan tudja felmérni a Google keresőrobotja. Ez egy olyan terület, amely a weboldal felépítésével, szerkezetével foglalkozik, valamint a mellette létrehozott fájlok, a robots.txt, az oldaltérképek elkészítéséről szólnak.
– Onsite feltételek: Ide tartoznak a meta adatok, a weboldal szövegezése, valamint az olyan információk megadása, amely nem látható a felhasználók számára, valamint a szövegírás. Régebben olyan dolgok is idetartoztak, amelyek fontosak voltak a keresőoptimalizálás szempontjából, mint például a kulcsszó sűrűsége. Ez azonban manapság már nem annyira fontos, ezért ezeknél a feltételeknél sokkal fontosabbá vált, hogy mennyire informatív és minőségi a tartalom, mennyire hatékonyak a médiaelemek és a szövegek, amelyeket éppen a SEO által hoztunk létre. A tapasztalatok szerint jó keresőpozícióra számíthatnak az olyan weboldalak, amelyek jól szerepelnek a felhasználói tesztek alkalmával.
– Offsite feltételek: Ide sorolhatunk minden olyan dolgot, amely független az oldaltól. Főként a weboldalra mutató linkek szoktak ide tartozni. A fentebb említett, keresőoptimalizálás szempontjából fontos PageRank algoritmusa is ide tartozik. Az azonban már egyáltalán nem jelenthető ki a SEO esetében, hogy a több mindenképpen jobb is. Sokkal másabb lett a linkek megítélése manapság, hiszen régebben visszaélések történtek, amelyeket a Google igyekszik elkerülni. Jobb eredményeket hozhat például az is, ha a keresőoptimalizálás keretein belül folyamatos frissítésekkel ellátott blogoldalakon a tartalmi részben jelennek meg a hivatkozások. Régebben fontos volt a SEO szempontjából a linkgyűjtemény, azonban mára már nem igazán hasznos. Az ilyen linkek elkészítéséhez azonban a keresőoptimalizálás egyik alapszolgáltatása szükséges, a linképítés, amely az online marketing egyik fontos elemeként is megemlíthető.
Amennyiben a három fő területet egyidejűleg sikerül optimalizálni a keresőoptimalizálás során, akkor egészen biztosan sikerül jó eredményeket elérni. Azt azonban fontos megemlíteni, hogy nem mindig lesz a találati listán olyan weboldal előkelő pozícióban, amelyen meglátszana, hogy sok munkát fektettek bele azért, hogy előrébb juthasson.
Az előbb említett területek közül az egyik biztosan megfelelő állapotú az alábbi esetekben:
– Amennyiben egy weboldal jelentősebb linkhálózattal nem rendelkezik, azonban viszont egyszerű feltérképezni, és olyan témák találhatók a tartalomban az oldalon, amelyekre nincs olyan sok értékelhető tartalom, melynek köszönhetően jó pozíciót érhet el
– Amennyiben nincs túlzottan sok hivatkozás, azonban több olyan magas minőségű rá mutató hivatkozás is van a linkek között, amelyek miatt jó pozíciót érhet el
– Amennyiben rengeteg erős hivatkozással rendelkezik a weboldal, viszont technikailag egyáltalán nem mondható, hogy rendben van, de az erős linkek miatt jó pozíciót érhet el.
Előfordulhatnak természetesen más kombinációban is ezek az esetek, viszont általánosnak tekinthető, hogy sokkal egyszerűbben kerülhet remek pozícióba az a weboldal, amely minden területen erősnek mondható, így nincs a szerencsének kitéve.
SEO, keresőoptimalizálás a 2018-ban
Az idei évben is nagy kihívásokat állított a keresőoptimalizálás Budapesten valamint a nemzetközi piacon a keresőmarketing cégeknek a szakma elé, azonban még ennek ellenére is az egyik legkeresettebb online marketing szolgáltatás az ügyfelek körében. Az internet használati szokások folyamatosan változnak, ezért a tartalom dömping egészen nagynak mondható. A Google kereső és az internet használóinak körében mondhatni a türelmetlenség uralkodik a mai rohanó világban, ezért egyre gyorsabban szeretnének válaszokat kapni, és nem csak gyorsan, de pontosat is!
Az online marketing és a hirdetés miatt már egyáltalán nem olyan könnyű a figyelmet felkelteni, pedig ez a legfontosabb manapság a keresőben. A keresőoptimalizálás Budapesten és szerte a világban, épp azért oly népszerű, mert a SEO eszköztára nagyon sok olyan lehetőséget kínál, hogy támogatni lehessen az online marketing bármely formáját. A hirdetések segítségével egy vállalkozás igyekszik a legtöbb emberhez eljuttatni egy adott termékét vagy szolgáltatását, amíg a keresőoptimalizálás segítségével viszont lehetőség nyílik arra, hogy az adott szolgáltatást vagy terméket egyébként is megtalálják a keresők.
Az idei évben is a mobilok jelentősége erősödik, így ezek vannak a trendek szempontjából is a középpontban. Éppen ezért a mobilos célcsoport már rendkívül fontos lett a SEO azaz a keresőoptimalizálás folyamata alatt Budapesten és nemzetközi szinten is.
Fontos területek a keresőoptimalizálás szempontjából 2018-ban:
A tartalom marketingje
Mindig rendkívül fontos volt a tartalom marketing, így a későbbiekben is az marad, különösen akkor, ha a keresőoptimalizálás szempontjából nézzük. A Google fő elvárása, hogy a találati listáján olyan weboldalak legyenek megtalálhatók, amelyek minőségi és informatív tartalmakkal vannak ellátva. Jelentős előnyt lehet tehát szerezni akkor, ha figyelemben vesszük a Google ilyen irányú elvárásait.
Megbízhatóság jelentősége (SSL)
Ezt nem szabad összekeverni a hazánkban egyre többször megtalálható megbízható cég tanúsítvánnyal, erre mindenképpen oda kell figyelnie mindenkinek! Mivel a Google bejelentése miatt nagyon sokan próbálnak visszaélni, ugyanis a cég szerint egyre fontosabb szerephez jut a weboldalak megbízhatósága is, így a SEO szempontjából sem elhanyagolható szempont.
Mobilos rangsorolás
A Google keresőoldalán a mobilos tartalmak rendkívül nagy szerepet kaptak manapság a találati listákon, ezért ha a megfelelő mobilos megjelenésre is odafigyelünk, akkor erősíteni lehet az elfoglalt pozíciót. Arra azonban mindenképpen figyelni kell ebben az esetben, hogy a tartalmak igencsak gyorsan legyenek elérhetők, így a látogatókat nem szabad akadályozni ezek elérésében. Ennek érdekében ne legyenek például felugró ablakok. A keresőoptimalizálás Budapesten a mobil barát weboldalak népszerűsége miatt rendkívül fontosak, így a cégek mindenképpen odafigyelnek erre.
AMP
Ez is a tavalyi év egyik változtatása volt, ugyanis a keresésbe ekkor vezették be. Az AMP fogalmával természetesen nem mindenki van tisztában, így érdemes pár szóban összefoglalni. Az AMP egy adott oldal tömör és gyors változata, amelyet a saját gyorsítótárába tárol el a Google. Amennyiben mobilról keres valaki, és a választ az adott céloldal nyújthatja, akkor a Google Cache-ből fog betöltődni az adott tartalom a kattintás után. Ennek köszönhetően az oldal betöltési ideje lecsökken, amely a SEO szempontjából rendkívül fontos.
Mobil-first indexelés
Amikor a Google keresőoldala elkészült, még nem gondolták a fejlesztők, hogy előbb utóbb mobilról fogják majd a legtöbben használni, ezért a Google algoritmus az asztali számítógépek szerint készítette el a találati listát. Ez a közelmúltban azonban megváltozott, ugyanis bejelentette a Google, hogy ezen az irányon változtatni fog. Ennek köszönhetően a 2016-os év végétől a találati listák alapját már a mobilos tartalmak adják.
Mobilos SEO